Szkolenie dla nauczycieli to jeden z najważniejszych elementów projektu. Jego celem jest przekazanie założeń i celów projektu, a także zainspirowanie nauczyciela jego przesłaniem. Na koniec szkolenia nauczyciel otrzymuje komplet materiałów niezbędnych do pracy z uczniami. Szkolenie obejmuje następujące bloki tematyczne: Adiunkt w Zakładzie Antropologii Kultury Wsi, Instytut Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk. Główne obszary zainteresowań to przeobrażenia kulturowe polskiej wsi (zjawiska dyfuzji kulturowej, przemiany stylów życia i czasu wolnego); niematerialne dziedzictwo kulturowe (tradycyjnej gry i zabawy ruchowe); działalność wiejskich organizacji pozarządowych (kapitał społeczny w działaniu NGO); sport wiejski (prorozwojowe implikacje kultury fizycznej). Funkcja w projekcie: koordynator merytoryczny, ekspert merytoryczny. Instytut Etnologii i Antropologii Kultury Wydziału Historycznego Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, doktor nauk humanistycznych w zakresie etnologii. Etnolożka, antropolożka kultury i kulturoznawczyni z doświadczeniem w prowadzeniu badań z dziedziny etnologii, antropologii kulturowej i socjologii, pozyskiwaniu funduszy i zarządzaniu projektami oraz w prowadzeniu warsztatów i działań edukacyjnych. Dzięki działalności społecznej w Stowarzyszeniu „Kochamy Żuławy” zyskała umiejętność współpracy z sektorem publicznym i pozarządowym. Funkcja w projekcie: ekspert merytoryczny, trener (szkolenie dla nauczycieli, weryfikacja prac uczniów). Funkcja w projekcie: ekspert merytoryczny. Historyk, pracownik naukowy Uniwersytetu Szczecińskiego, autor licznych prac o historii i tożsamości mieszkańców ziem zachodnich i Szczecina, laureat nagrody KLIO, powszechnie uważanej za Nobel historyków, współpracujący z Fundacją EFRWP ekspert merytoryczny przy organizacji konferencji „Tutejsi ? peryferia i pogranicza. Tradycje muzyczne Pomorza Zachodniego”. Funkcja w projekcie: ekspert merytoryczny. Wiceprezes Zarządu spółki TOMORROW SP. Z O.O., wykładowca Innowacyjnej Szkoły Wyższej Mazovia, autor materiału dydaktycznego na potrzeby projektu „ProgramujeMY ? kielecki”, realizowanego przez EFRWP w ramach działania 3.2. PO PC, którego celem jest podniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego. Funkcja w projekcie: trener.
W tegorocznej edycji projektu szkolenie odbyło się 28-30 września 2018 r. w Centrum Współpracy Międzynarodowej w Grodnie k. Międzyzdrojów. Uczestniczyli w nim wszyscy nauczyciele.